קמפיין גיוס המונים: 5 טיפים שיגרמו להם להתחבר אליכם ולתרום יותר

האם ידעתם שקמפיינים לגיוס המונים באמצעות סרטוני וידאו מצליחים לגייס פי 4 יותר מאלו ללא סרטונים? וידאו הוא כלי הגיוס החזק ביותר שלכם כמנהלי עמותות. לא רק שהוא יכול לחבר אנשים רגשית למטרה שלכם, אלא שאפשר גם לשתף אותו בפלטפורמות רבות ומגוונות.

עם פוטנציאל להפוך לויראלי, סרטון יכול לעזור לכם להשיג את המטרה הכספית שלכם ואף יותר מכך.

אם אתם רוצים ליצור סרטון לקמפיין גיוס המונים שלכם, המשיכו לקרוא כדי ללמוד כיצד 5 הטיפים הבאים יכולים לעזור לכם ליצור סרטון שיגביר את סיכויי ההצלחה של הקמפיין שלכם.

1. הכנה לפני הצילום

אחת הסיבות שבגללן מנהלי קמפיינים רבים לא יוצרים סרטונים היא משום שהם מרגישים שהם צריכים להיות מומחים או לקנות ציוד יקר. זה רחוק מהמציאות.

כמובן שזה עוזר אם יש לכם ציוד מתקדם או שאתם מכירים מישהו שיש לו ניסיון ביצירת סרטונים, אבל כל מה שאתם באמת צריכים כדי להתחיל הוא מצלמה ותוכנית פעולה.

אם זו הפעם הראשונה שלכם, עליכם ליצור תוכנית שתעזור לכם להישאר מסודרים:

  • ציוד. שימוש בטלפון או במצלמה אישית יעבוד בסדר, רק הקפידו להשתמש בחצובה או בשיטה אחרת לייצוב.
  • מיקום. צלמו את הסרטון שלכם בחדר מואר או בחוץ. בעוד שתאורה טבעית היא המקור הטוב ביותר, אתם רוצים להימנע מצילום עם אור שמש ישיר על נושא הצילום. זה יכול להסתיר אותו.
  • תסריט. הכינו תסריט של כל מה שאתם רוצים לומר. זה תלוי בכם עד כמה תהיו מפורטים. למשל, אתם יכולים לכתוב את התסריט שלכם מילה במילה, אבל אז אתם מסתכנים בלהישמע לא טבעיים. יצירת רשימה של נקודות מפתח שברצונכם לומר תעזור לכם להיצמד לנקודות העיקריות, עם זאת תצטרכו להיות מודעים יותר למה שאתם אומרים.

אל תשכחו להתאמן על התוכנית. אם זו הפעם הראשונה שלכם מול מצלמה, טבעי שתרגישו לא נעים או מבוכה. עם זאת, אלה לא רגשות שאתם רוצים להעביר הלאה לתורמים שלכם, אז התרגלו לדבר מול מצלמה.

ככל שאתם מוכנים יותר, כך תהיו טבעיים יותר, ולא תצטרכו להקדיש זמן רב לצילומים.

2. הנקודות העיקריות

בסופו של דבר, המטרה של סרטון גיוס ההמונים שלכם היא לחייב את התורמים לפעול (גם כן לתרום לקמפיין שלכם). לשם כך, תצטרכו להכניס את כל ההיבטים המהותיים של המטרה שלכם.

הנה מה שהסרטון שלכם צריך לכלול:

  • הקדמה. הציגו את עצמכם ותנו לתורמים להבין את הקשר שלכם לארגון, למטרה או לפרויקט שעבורו אתם מגייסים כספים.
  • תיאור הסיבה לגיוס. הסבירו לתורמים מדוע אתם מגייסים כספים. אינכם צריכים להעמיק יותר מדי, אך התיאור שלכם צריך להיות בלתי נשכח ולעזור לתורמים להתחבר רגשית לקמפיין.
  • בקשה ישירה לתרומה. בקשו ישירות מתורמים לתרום לכם. תוכלו אפילו לבקש סכום מדויק.
  • חיבור התורמים למטרה. איך אתם משפיעים על הקהילה או על הדברים שהתורמים שלכם נלהבים מהם?

העבירו את הנקודות העיקריות האלה בצורה של סיפור. סיפור הוא דרך יעילה לתפוס את תשומת ליבם של התורמים ולהכניס לסרטון את כל מה שאתם צריכים לומר.

3. סרטון תודה

סרטון תודה הוא דרך נהדרת להראות את ההערכה שלכם לכל מי שתרם. לסרטונים יש פוטנציאל להפוך לויראליים, לכן הם הפלטפורמה המושלמת להבעת תודה בפומבי לתורמים שלכם ולהעלות את המודעות למטרה שלכם.

כמובן, אינכם צריכים לחכות כדי ליצור את הסרטון עד לאחר סיום הקמפיין. למעשה, הבעת תודה בכל אבן דרך משמעותית, כמו הגעה לנקודת האמצע, יכולה לרגש את התורמים שלכם ולהגביר את סיכויי ההצלחה של הקמפיין.

4. אופטימיזציה תוך כדי עריכה

עריכת הסרטון מסייעת בתיקון טעויות קלות וקושרת כל קליפ חיוני לנרטיב אחד מגובש.

ייתכן שיהיו לכם הרבה קליפים קצרים שעליכם להרכיב או סרטון רציף ארוך שצריך לחתוך. כך או כך, תזדקקו לתוכנת עריכת וידאו כדי ללטש את הסרטון לצורתו הסופית.

אלה השיטות המומלצות לעריכת סרטון גיוס המונים:

  • שמרו על סרטון קצר. ערכו את הסרטון שלכם כך שיהיה באורך של כ-3 דקות. אם הוא ארוך יותר, אתם מסתכנים באובדן תשומת הלב של התורמים.
  • מתגו את הסרטון. התורמים לא תמיד ייתקלו בסרטון ישירות בדף הגיוס שלכם. לכן, חשוב לכלול את הלוגו של הארגון או העמותה שאתם מנהלים, או, לכל הפחות, למקם את שם הקמפיין (ואת כתובת האתר) בסרטון כדי שהתורמים יידעו היכן למצוא אתכם.
  • הוסיפו מוזיקה במידת הצורך. מוסיקה עוזרת להעביר מצב רוח מסוים, שיכול לחבר את התורמים רגשית למטרה שלכם. השתמשו במוזיקה שלא מפריעה לתורמים לשמוע את המסר שאתם רוצים להעביר (עקבו אחר כללי זכויות יוצרים).

5. שתפו את הסרטון עם כולם

כעת, לאחר שהסרטון שלכם מוכן, תוכלו לשתף אותו עם העולם! לפני שתוכלו לפרסם את הסרטון שלכם באתר גיוס המונים (כמו gofundme), תצטרכו להעלות אותו לפלטפורמת וידאו מקוונת כמו YouTube או Vimeo.

כשאתם מעלים את הסרטון, הוסיפו תיאור שמסביר במה מדובר וכמה מילות מפתח רלוונטיות כדי שיהיה קל למצוא אותו.

בכל פעם שאתם משתפים את הסרטון, כללו קישור לדף גיוס ההמונים שלכם כדי שתורמים יידעו איפה לתרום. ככל שתשתפו את הסרטון שלכם יותר, כך יותר אנשים עשויים לתרום לכם.

טיפ: כשאתם מקדמים את הסרטון שלכם, אל תשכחו לבקש מהתורמים לשתף אותו גם כדי שכמה שיותר אנשים יוכלו לראות אותו.

יש לכם שאלות? מעוניינים להתייעץ איתי לגבי גיוס המונים עבור העמותה שלכם? אני כאן בשבילכם!

 

הטופס נשלח בהצלחה!

לצפייה בסטטוס על מאחורי הקלעים של ההפקות הגדולות לחצו כאן

תודה שהחכמתם אותנו!

כל סרט טוב מתחיל מפגישה,
לכן אני מאמין בלפגוש אנשים.
מלאו את הטופס ונתאם פגישה בהקדם!