5 שאלות שעמותה צריכה לשאול את עצמה לפני הפקת וידאו

אני מקדיש זמן רב לשבת עם לקוחותיי כדי לדון בדרכים הטובות ביותר לספר את הסיפור שלהם בעזרת וידאו. ולמרות שנכון שכל ארגון רוצה שהסיפור הייחודי שלו יסופר אחרת, יש כמה שאלות נפוצות שהן שימושיות באופן אוניברסלי עבור מי שמעוניין להפיק סרטון.

הנה 5 השאלות החיוניות ביותר להפקת וידאו שעליכם לענות עליהן לפני ההפקה הבאה שלכם:

1. מהי מטרת הסרטון שלכם?

לעתים קרובות למדי אני מדבר עם עמותות שרוצות "ליצור סרטון שיעלה לאתר." בטח, הפקת סרטון לאתר שלכם היא חיונית מכיוון שסרטונים יכולים לתקשר את כמות המידע הרב ביותר בזמן הקצר ביותר. אבל השקעה בסרטון היא לא רק לעשות וי ולומר – יש לנו את זה. גישה זו של הפקת וידאו לא רק מביאה למסר מבלבל, אלא גם מקשה על מדידת ההצלחה.

צרו חזון מחושב היטב לסרטון שלכם שעונה במדויק על השאלה "מה בדיוק אנחנו מנסים להשיג על ידי הפקת הסרטון הזה?"

תגלו שלדעת את ה"למה" שמאחורי הסרטון שלכם יעזור לכם ליצור וידאו טוב יותר, נכון יותר ותכליתי יותר.

2. מיהו קהל היעד שלכם?

עמותות רבות סבורות שמי הן ומה הן זה כל העניין. הדברים האלה הם חשובים באמת, אך יש לתקשר אותם בצורה המהדהדת את הקהל אליו אתם מנסים להגיע.

אחרת, אתם פשוט מדבר על עצמכם.

דעו מי אתם רוצים שיצפה בסרטון שלכם והפכו את זה לנקודת ההתחלה שלכם. מענה לשאלה "מי" יעזור לכם לסדר את כל החלקים האחרים של פרויקט הוידאו, כמו מסרים, גרפיקה, ויזואלים, עריכה ואפילו בחירת מוזיקה.

3. מהם 3 המסרים המרכזיים שלכם?

כדי לשאול את השאלה הנכונה במהלך ראיונות, התחילו במחקר והבנה של מה שאתם מנסים לתקשר לקהל היעד.

עמותות רבות מנסות לומר הכל בסרטון אחד ובסופו של דבר לא מצליחות לומר שום דבר בעל ערך. בדקו את ההיבטים החשובים ביותר של המסר שלכם כדי להעביר את המידע בהצלחה לקהל היעד שלכם.

הדרך הקלה ביותר להימנע מעומס מידע היא לבוא עם 3 מסרי מפתח שברצונכם להעביר בסרטון שלכם. בטאו אותם בצורה ברורה, תמציתית ומשפיעה או מעוררת השראה. לאחר מכן רשמו אותם, והפעילו דרכם כל שאלת ראיון כאילו היו מסנן.

4. מהו לוח הזמנים האידיאלי שלכם?

זה יהיה נהדר אם היה לוקח רק 30 שניות להפיק סרטון בן 30 שניות. למרבה הצער, זה לא ממש עובד ככה. לכן חשוב לתקשר את ציר הזמן האידיאלי שלכם עם צוות הפקת הוידאו בזמן שאתם נמצאים בשלב התכנון. זה יעזור להימנע מעיכובים בזמן שאתם מתקדמים עם הפרויקט.

לכל צוות וידאו, בין אם הוא של העמותה שלכם או חלק מחברת הפקת וידאו ששכרתם, יש לוח זמנים סטנדרטי לסיום הפרויקט. עם זאת, אם אתם זקוקים לסרטון שלכם מוקדם יותר, ישנן דרכים להשיג זאת: על ידי פישוט היקף הפרויקט, תוכלו להנות מזמן אספקה ​​מהיר יותר. לעומת זאת, אם יש לכם ראייה מורכבת ומעמיקה באמת, זה יכול לקחת קצת זמן עד שהחזון שלכם יתעורר לחיים.

5. מה תקציב הפרויקט שלכם?

בדיוק כמו לוח הזמנים של הסרטון, הפשטות או המורכבות של פרויקט הוידאו שלכם ישפיעו על התקציב הסופי. אם יש לכם תקציב ספציפי בראש, הקפידו לתקשר אותו עם צוות הוידאו שלכם.

כן, הפקת סרטון יכולה להיות יקרה. עם זאת, לא כל הסרטונים נוצרים שווים. הדבר החשוב לזכור הוא שזמן, אנשים וציוד נוטים להעלות את עלות הפקת הוידאו. אם אתם רוצים להפיק סרטון עם קטעי וידאו מתחת למים, נופים כמו פסגת הר וחמישה מיקומים שונים – תהיו מוכנים להוציא יותר.

בסופו של דבר, עלות הסרטון משקפת ישירות את מספר אנשי המקצוע הדרושים כדי לסייע בביצוע החזון שלכם. אם הסיפור של העמותה יסופר בצורה הטובה ביותר באמצעות מספר מצלמות, טכנאי סאונד ומפיק שטח במהלך מספר ימי צילום, סביר להניח שהוא יעלה יותר. אם הדרך הטובה ביותר לספר את הסיפור שלכם היא שימוש במצלמה אחת במהלך חצי יום צילום, סביר להניח שהסרטון יעלה פחות.

זקוקים לייעוץ לגבי העמותה שלכם? אשמח לעזור לכם. תוכלו לפנות אליי לנוחיותכם בדרכים הבאות:

מייל: me@yanki.co.il

טלפון: 0548499995

הטופס נשלח בהצלחה!

לצפייה בסטטוס על מאחורי הקלעים של ההפקות הגדולות לחצו כאן

תודה שהחכמתם אותנו!

כל סרט טוב מתחיל מפגישה,
לכן אני מאמין בלפגוש אנשים.
מלאו את הטופס ונתאם פגישה בהקדם!