7 דרכים לעשות שימוש חוזר בסרטון התדמית שלכם ולהגדיל את ההחזר על ההשקעה

זה לא סוד ששיווק בוידאו הוא כיום אחד מצורות השיווק היעילות והפופולריות ביותר. 92% מאנשי השיווק מאמינים שוידאו הוא חלק חשוב באסטרטגיה השיווקית שלהם.

מדוע? תוכן מסוג זה הוא משכנע ומשפיע יותר מתכנים אחרים, מכיוון שהוא לוכד את תשומת הלב של הצופים ומרתק אותם. סרטונים פשוט מקלים על ההסבר והשכנוע של הקהל, וזו בדיוק הסיבה שחשוב להבין את הערך של שימוש חוזר בהם.

שימוש חוזר בסרטון שלכם אומר בעצם שאתם מבצעים המרה שלו לפורמטים שונים של תוכן – סרטון אחד, שימושים מרובים. פעולה זו מגדילה את ההחזר על ההשקעה הראשונית שלכם.

7 דרכים לשימוש חוזר בסרטון התדמית שלכם

דמיינו שאתם משקיעים כל כך הרבה זמן ביצירת אותו סרטון מושלם רק כדי לפרסם אותו ביוטיוב ולשכוח ממנו.

זה בזבוז של העבודה הקשה שלכם, לא?

יצירת תכנים חדשים מתוך סרטון קיים היא דרך חכמה יותר להפיק תוכן בעיקר מכיוון שהיא מגדילה את חיי המדף שלו, ממקסמת את הפוטנציאל ומשיגה החזר גדול יותר על ההשקעה הראשונית בו.

בואו נסתכל על שבעת הפורמטים השונים שתוכלו ליצור מסרטון התדמית שלכם:

1. קליפים קצרים

לכל פלטפורמה יש דרישות ייחודיות משלה. לדוגמה, סרטון בן 5 דקות עשוי להיות מצוין עבור יוטיוב, אך הרבה פחות עבור פלטפורמות אחרות כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם.

אחת הדרכים הטובות להרחיב את טווח ההגעה ולהגדיל את כמות הצופים היא על ידי פירוק הסרטון הראשי לקליפים קצרים שאפשר לשתף בפלטפורמות אחרות.

 

ישנן דרכים שונות להתייחס לכך – אתם יכולים ליצור קליפים של ציטוטים חזקים, הודעות חשובות או טיזרים כדי לעשות קצת רעש ולעודד את העוקבים שלכם לראות את הסרטון כולו.

2. גרפיקה ברשתות חברתיות

קטע תוכן נוסף קצר שעובד היטב הוא גרפיקה של מדיה חברתית.

אתם יכולים לבחור נקודות חשובות מהסרטון ולעצב אותן בגרפיקה שמתאימה לטוויטר, פייסבוק, אינסטגרם ואפילו לסטוריז באינסטגרם.

גרפיקה של מדיה חברתית מהירה יותר לצריכה ויכולה לשמש דרך לייצר עניין בקהל התורמים הפוטנציאלי שלכם, ולשכנע אותו לצפות בסרטון כולו.

בנוסף לגרפיקה סטטית, אתם יכולים גם ליצור קובצי GIF שמאפשרים לכם להוסיף יותר הקשר ולהתחבר בקלות לקהל שלכם. מה שחשוב הוא בחירת היבטים בסרטון שיהפכו לקובצי GIF שמושכים את העין.

3. פוסטים בבלוג

המרה של וידאו לפוסט בבלוג נותנת לכם את המרחב לפרט עליו ולהוסיף ערך נוסף לקוראים.

יתרון נוסף הוא שפוסטים איכותיים עוזרים להעלות את הדירוג במנועי החיפוש. מה שחשוב זה לבצע דירוג למילות מפתח נכונות ואופטימיזציה של פוסטים לצורך קידום אתרים כדי לשפר את יכולת הגילוי ולמשוך תנועה רלוונטית.

הצעד הראשון להמרת הסרטון לפוסט הוא תמלול. לאחר שתמללתם, תוכלו לבצע שינויים בתוכן ולהפוך אותו למתאים יותר לקוראי הבלוג שלכם.

אתם צריכים לכלול גם ויזואלים בצורת תמונות, גרפים, תרשימי זרימה ו-GIF.

4. אינפוגרפיקה

סוג תוכן שהפך פופולרי מאוד בתקופה האחרונה הוא האינפוגרפיקה, שבאמצעותה מציגים מידע מסובך בצורה שקל יותר לעכל.

אז למה לא להשתמש שוב בתוכן הוידאו שלכם ולמקסם את הצפייה בו על ידי המרתו לאינפוגרפיקה?

סרטונים חייבים להכיל הרבה יותר מידע. מכאן, שבעת השימוש ביצרן אינפוגרפיקה לצורך ייעוד הסרטון שלכם מחדש, חשוב לתמצת את המידע ולבחור נתונים, שלבי תהליך, ממצאים מרכזיים או מגמות שיתורגמו לאינפוגרפיקה יעילה ומושכת עין.

5. מצגות SlideShare

SlideShare למצגות הוא כמו יוטיוב לסרטונים.

אמנם אתם יכולים להעלות את הסרטון שלכם כמו ב-SlideShare, אך מומלץ לעשות את ההתאמות הנחוצות כך שיתאים למדיום הזה.

צרו מהסרטון שלכם שקופיות קצרות, פשוטות ומושכות מבחינה ויזואלית שחוזרות על המסר שלכם ומעבירות אותו בצורה יעילה. כמו כן, מומלץ להוסיף כפתור קריאה לפעולה רב עוצמה בסוף המצגת ולעודד את המשתמשים לבצע את הפעולה הרצויה – לתרום.

6. ניוזלטר

כולנו יכולים להסכים ששיווק במייל הוא הערוץ היעיל ביותר וכדי למנף את הפוטנציאל שלו, יש להעביר ללא הפסקה מיילים אינפורמטיביים ומרתקים למנויים.

אחת הדרכים הטובות ביותר לשמור על זרימה קבועה של מיילים כאלה היא לשחזר את התוכן הקיים שלכם, כמו סרטונים, כחלק ממאמצי השיווק העתידיים שלכם, ולשלוח אותו באמצעות ניוזלטרים.

במקום לשלוח את הסרטון כולו במייל אחד, מדוע לא לפרק אותו לחלקים קטנים יותר, ליצור סביבו סדרת מיילים ולשלוח אותו במשך כמה ימים (או שבועות)?

לא רק שזה נותן לכם מספיק תוכן לשיתוף, אלא גם עוזר לכם לסקרן ולעניין את הקוראים שמחכים למייל מכם. אז בחרו בתבנית הניוזלטר המתאימה, הטמיעו קליפים קצרים מתוך הסרטון המלאה וצרו תוכן למיילים שלכם.

7. פודקאסט

כ-20% מהישראלים מאזינים לפודקאסטים לפחות פעם בשבוע ומספר זה צפוי רק לגדול, מה שהופך את הפלטפורמה הזו ליעילה עבור שיווק תוכן.

בהיותם פורמט תוכן סוחף, פודקאסטים מרתקים ויוצרים קשר עמוק יותר עם המאזינים. מומלץ להשתמש שוב בתכני הוידאו שלכם עבור הפודקאסטים, מפני שהם יעזרו לכם להגיע לקהל רחב יותר ולהגביר את תחושת הנאמנות לתהליך.

מכיוון שפודקאסטים ארוכים יותר מסרטונים, חשוב שתפרטו על תוכן הוידאו שלכם ותציעו ערך נוסף כדי לשמור על העניין מצד המאזינים.

היבט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא איכות השמע. זה ההיבט החשוב ביותר שמחבר ביניכם לבין המאזינים שלכם, אז וודאו שהאיכות של הפודקאסט שלכם גבוהה מאוד.

בשורה התחתונה

עכשיו שאתם יודעים לאילו פורמטים אתם יכולים להמיר את סרטון התדמית שלכם, אתם צריכים לגשת לתהליך הזה בצורה אסטרטגית.

בנו אסטרטגיה עוצמתית לקידום התוכן שאתם יוצרים כדי שתוכלו למשוך תורמים פוטנציאליים נוספים ולהניע יותר תנועה לעמותה שלכם.

לכן, בפעם הבאה שאתם יוצרים סרטון – במקום פשוט לפרסם אותו ביוטיוב, נסו לחשוב על דרכים שונות להשתמש בו כדי להגדיל את חיי המדף שלו ולמקסם את הצפייה בו.

הטופס נשלח בהצלחה!

לצפייה בסטטוס על מאחורי הקלעים של ההפקות הגדולות לחצו כאן

תודה שהחכמתם אותנו!

כל סרט טוב מתחיל מפגישה,
לכן אני מאמין בלפגוש אנשים.
מלאו את הטופס ונתאם פגישה בהקדם!